SEbuah wadah yang diciptakan untuk aku,biar aku yang menilai,untuk kepentingan aku...

Polonggos

Foto saya
kampong Melayu, penang, Malaysia
22 tahun hidup di dunia..since 28 february 1988.

Isnin, 13 Julai 2009

'BICARA' yang sudah dibicara..

Baru hari ni berpeluang nak tulis sesuatu tentang pementasan 9julai lepas.Syukur banyak2 pada Allah yang mengizinkan perjalanan pementasan pada malam tu.
Memang banyak komentar yang aku terima sampai hari ni.Ada yang puji dan ada yang bagi kritikan membina.Semuanya kami terima dengan baik agar dapat menampung cacat cela yang sememangnya terbongkang tu.

Dalam bekarya, bagi aku yang penting ialah kepuasan pengkarya itu.Kalau hasilnya dapat memuaskan penonton atau masyarakat,tapi dirinya sendiri tak puas agak kurang bermakna.Malam tu memang ramai kawan-kawan yang puas hati dengan tahap Leqiu Pfs sekarang ni,terutama pnolong kanan ko-k yang tak habis2 memuji.

Tapi secara peribadi,aku kurang puas dengan apa yang jadi malam tu.Erm,biasalah dalam persembahan live ni,kadang2 roh tu datang,kadang2 tak.Aku nampak dalam training pernah dapat yang lagi baik dari malam tu.Ada perancangan2 yang tak jadi.Malam tu berlalu pantas sangat sampai tak bagi ruang untuk befikir.

Yang penting,kami sedar di mana tahap kami sekarang.Penyertaan tahun ni adalah eksperimen bagi group L.e.q.i.u sendiri,Mungkin pengalaman ni akan berguna untuk 2 tahun yang akan datang nanti,supaya L.e.q.i.u menjadi L.e.q.i.u, Pfs menjadi Pfs.

T.q kami ucapkan pada senior2 teater penang yang banyak bagi support dan komen2 yang berguna.
(pada lanun-tahun ni last hampa angkat cup,2011 kita tengok len...tapi lanun tak baca blog aku kot..wuwuwuwuwu,)-(dengan nada begurau senda)

9 reaksi:

Anak Antu Seni berkata...

lanun angkat cup ? fikir dulu sebelum buang...

Pegawai Khalwat berkata...

macam formula one pulak.
Boleh gabung nama.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

pape hal roger aku sama..

leh p tgk hampa..

abu musarrif bin abu bakar berkata...

ajo-lanun simbolik resdong.
pgawai khalwat-sauber,hehe
anis-yah

PuTeRi CaHaYa berkata...

ting... moga impian utk tubuh kn Leqiu tercapai. k.ida mnanti perkembangan....

abu musarrif bin abu bakar berkata...

teja-hehe amin..tq bnyak2..

resdongs berkata...

tahniah abu!!
tapi nak rampas cup dari resdong's??? biaq betoi.. kami xdak degree TAPI kami ada lie tau

abu musarrif bin abu bakar berkata...

resdong-hahahahaha kami xda degre,xda li..kami ada zombi ,
hihihi

puteri_cekak berkata...

hassshimmm..nak tumpang bersin..

masih ada lagi bintang pada malam ini?atau hanya sunyi menemani hari..